Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΚΑΣ - "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ" : "ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ"


Η έλλειψη υποδομών για την ένταξη των παιδιών με κινητικά προβλήματα σε πολλά σχολεία της Γλυφάδας , δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου και υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής αυτών των μαθητών .

Τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι : 1) Έλλειψη ειδικών ραμπών , προκειμένου να μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια και αυτόνομα ,όσοι χρησιμοποιούν περιπατητήρες η αναπηρικά καροτσάκια . 2) Οι αίθουσες διδασκαλίας θα πρέπει να βρίσκονται στο Ισόγειο ( εφ' όσον επαρκούν ) , επειδή οι σκάλες αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για τα παιδιά με κινητική αναπηρία .Πράγμα το οποίο είναι πολύ δύσκολο στα Δημοτικά σχολεία για τον λόγο ότι στο Ισόγειο συνήθως χρησιμοποιούν τις αίθουσες τα πολύ μικρά παιδιά της πρώτης Δημοτικού. 3)Η ακαταλληλότητα των θρανίων και των καρεκλών για αυτές τις περιπτώσεις , με αποτέλεσμα να δυσχεραίνουν την ομαλή παρακολούθηση των μαθημάτων και να δυσχεραίνουν την κίνηση αυτών των μαθητών . 4)Τουαλέτες ειδικές για ΑΜΕΑ . 

Σε Δημοτικό Σχολείο της Γλυφάδας υπάρχουν 3 παιδιά με κινητικά προβλήματα, προκειμένου να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά μαζί με όλα τα άλλα παιδιά της τάξης τους , τα μικρά παιδιά της Α' δημοτικού ,μετακινήθηκαν από το Ισόγειο σε αίθουσες του πρώτου ορόφου , με κίνδυνο να ποδοπατηθούν από τα μεγαλύτερα στο κλιμακοστάσιο στα διαλείμματα και κατά την προσέλευσή και την αποχώρησή τους και από τις αίθουσες διδασκαλίας .

 Σε περίπτωση που έλθει και ένα τέταρτο παιδί στο ίδιο Σχολείο ή θα πρέπει να μετακινείται από τους Δασκάλους στους πάνω ορόφους "αγκαλιά" η να αναζητήσουν οι γονείς του , άλλο Σχολείο το οποίο θα έχει τις απαιτούμενες προδιαγραφές για την υποδοχή ΑΜΕΑ. Σε όλα αυτά τα σχολεία επιβάλλεται η άμεση τοποθέτηση ειδικών ραμπών, και στα κλιμακοστάσια ειδικούς ανελκυστήρες - αναβατόρια , που θα μπορούν οι μαθητές με κινητικά προβλήματα να μετακινούνται στον σχολικό χώρο αυτόνομα .

 Η δαπάνη , για όλα αυτά είναι μηδαμινή μπροστά στα έργα βιτρίνας που καθημερινά βλέπουμε στην πόλη μας ( τουαλέτες σκύλων , λουλουδάκια κ.α.) 
Εμείς σαν «Δημιουργική Διαδρομή» με τον Στέλιο Δίβαρη έχουμε σκοπό να το πραγματοποιήσουμε άμεσα και να κάνουμε όλες αυτές τις ενέργειες που απαιτούνται για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των μαθητών με προβλήματα κινητικότητας μέσα στους σχολικούς χώρους .

 Γιώργος Δούκας Μηχανολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου