Διατηρεί την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία η χώρα μας, αν και, τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο της ελληνικής πλοιοκτησίας βαίνει ελαφρώς μειούμενο, παραμένει ωστόσο σε απόσταση ασφαλείας από τις υπόλοιπες μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις.
Η επιτυχία αυτή προσκαλεί, όπως είναι φυσικό, και αντιδράσεις, όπως τουλάχιστον προκύπτει από την πληθώρα των δημοσιευμάτων τα τελευταία δύο χρόνια, κυρίως από γερμανικές εφημερίδες, για το φορολογικό καθεστώς της ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), που σε συνεργασία με τη βάση δεδομένων της HIS Fairplay επεξεργάζεται τα στοιχεία για τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο πλοίων 1.000 gt και άνω, η ελληνική εμπορική ναυτιλία διατηρεί, και το 2012, την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt), με την Ιαπωνία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση και την πεντάδα να συμπληρώνουν οι Γερμανία, Κίνα και Κορέα.
Ειδικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν 3.321 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 dwt, και κατέχουν μερίδιο 16,10% στον παγκόσμιο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 46.901 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.518.109.503 dwt.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το 2010, ο υπό ελληνικής πλοιοκτησίας στόλος είχε «μερίδιο αγοράς» 16,17%, ενώ το 2008, πριν ενσκήψει η κρίση στη ναυτιλία, το μερίδιό του ήταν 16,81%. Η αυξομείωση αυτή δεν έχει, πάντως, σημαντική σημασία, λαμβανομένων υπόψη των αναγκαίων επιχειρηματικών κινήσεων.
Στην πορεία του χρόνου και ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες «βγαίνουν» πολλές φορές μπροστά ως πωλητές, προκειμένου να καρπωθούν κέρδη πουλώντας πλοία, αξιοποιώντας τις υψηλές αξίες των πλοίων και άλλες φορές, όταν οι τιμές έχουν πέσει, μετατρέπονται σε αγοραστές. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 3.960 πλοία (περισσότερα από την Ελλάδα), συνολικής μεταφορικής ικανότητας 217.552.902 dwt και μερίδιο αγοράς 15,64%. Και οι Γιαπωνέζοι απώλεσαν ένα μικρό ποσοστό μεριδίου, καθώς το 2011 ήταν 15,76%, σε αντίθεση, όμως, με το 2008 που ήταν 15,58%.
Στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η γερμανική πλοιοκτησία, με 3.989 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 125.626.708 dwt, και μερίδιο αγοράς 9,03%, ελαφρώς μειωμένο σε σύγκριση με το 2010 (9,17%), αλλά και το 2008 (9,08%).
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η νέα ανερχόμενη δύναμη, η Κίνα, με 3.629 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 124.001.740 dwt και μερίδιο αγοράς 8,91% ελαφρώς αυξημένο από το 2011, που ήταν 8,63%, και το 2008, που ήταν 8,18%.
Την πεντάδα συμπληρώνει η Νότιος Κορέα, με ένα στόλο από 1.236 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 56.185.570 dwt και μερίδιο 4,04%.
fpress.gr
Η επιτυχία αυτή προσκαλεί, όπως είναι φυσικό, και αντιδράσεις, όπως τουλάχιστον προκύπτει από την πληθώρα των δημοσιευμάτων τα τελευταία δύο χρόνια, κυρίως από γερμανικές εφημερίδες, για το φορολογικό καθεστώς της ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), που σε συνεργασία με τη βάση δεδομένων της HIS Fairplay επεξεργάζεται τα στοιχεία για τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο πλοίων 1.000 gt και άνω, η ελληνική εμπορική ναυτιλία διατηρεί, και το 2012, την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt), με την Ιαπωνία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση και την πεντάδα να συμπληρώνουν οι Γερμανία, Κίνα και Κορέα.
Ειδικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν 3.321 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 dwt, και κατέχουν μερίδιο 16,10% στον παγκόσμιο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 46.901 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.518.109.503 dwt.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το 2010, ο υπό ελληνικής πλοιοκτησίας στόλος είχε «μερίδιο αγοράς» 16,17%, ενώ το 2008, πριν ενσκήψει η κρίση στη ναυτιλία, το μερίδιό του ήταν 16,81%. Η αυξομείωση αυτή δεν έχει, πάντως, σημαντική σημασία, λαμβανομένων υπόψη των αναγκαίων επιχειρηματικών κινήσεων.
Στην πορεία του χρόνου και ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες «βγαίνουν» πολλές φορές μπροστά ως πωλητές, προκειμένου να καρπωθούν κέρδη πουλώντας πλοία, αξιοποιώντας τις υψηλές αξίες των πλοίων και άλλες φορές, όταν οι τιμές έχουν πέσει, μετατρέπονται σε αγοραστές. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 3.960 πλοία (περισσότερα από την Ελλάδα), συνολικής μεταφορικής ικανότητας 217.552.902 dwt και μερίδιο αγοράς 15,64%. Και οι Γιαπωνέζοι απώλεσαν ένα μικρό ποσοστό μεριδίου, καθώς το 2011 ήταν 15,76%, σε αντίθεση, όμως, με το 2008 που ήταν 15,58%.
Στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η γερμανική πλοιοκτησία, με 3.989 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 125.626.708 dwt, και μερίδιο αγοράς 9,03%, ελαφρώς μειωμένο σε σύγκριση με το 2010 (9,17%), αλλά και το 2008 (9,08%).
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η νέα ανερχόμενη δύναμη, η Κίνα, με 3.629 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 124.001.740 dwt και μερίδιο αγοράς 8,91% ελαφρώς αυξημένο από το 2011, που ήταν 8,63%, και το 2008, που ήταν 8,18%.
Την πεντάδα συμπληρώνει η Νότιος Κορέα, με ένα στόλο από 1.236 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 56.185.570 dwt και μερίδιο 4,04%.
fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου