Τέλος μπαίνει στους ελέγχους στις θαλαμηγούς και στα πολυτελή σκάφη λόγω... έλλειψης προσωπικού! Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα και οικονομικούς διακανονισμούς, στους οποίους προχωρούσαν υπό την απειλή του ελέγχου οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που δεν κατέβαλαν επί σειρά ετών τους αναλογούντες φόρους, φαίνεται ότι έγγραφονται πλέον στα χαμένα για τα δημόσια ταμεία.
Από τους 12 υπαλλήλους του αρμοδίου τμήματος του ΣΔΟΕ, οι οποίοι είχαν αναλάβει τους σχετικούς ελέγχους στα έγγραφα και στα παραστατικά των θαλαμηγών έχουν παραμείνει στο πόστο τους μόλις δύο.
Οι υπόλοιποι είτε αποχώρησαν από το ΣΔΟΕ με τα νέα συνταξιοδοτικά προγράμματα, είτε τους ανατέθηκαν άλλα ελεγκτικά καθήκοντα όπως φερ' ειπείν οι συμβάσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες σχετικές έρευνες.
Έτσι οι πολυδιαφημισμένοι έλεγχοι για την εκτεταμένη φοροδιαφυγή ιδιοκτητών θαλαμηγών έχουν καταντήσει υποτυπώδεις και έχουν ουσιαστικά σταματήσει.
Η κατάσταση αυτή προκαλεί τη δυσφορία υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών που βλέπουν ότι η ανακατανομή προσωπικού σε διάφορες υπηρεσίες του ΣΔΟΕ δημιουργεί κωλύματα στην έρευνα για την επονομαζόμενη «επώνυμη» φοροδιαφυγή και την αύξηση των εσόδων του κράτους.
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά
Μέχρι τους προηγούμενους μήνες είχαν γίνει περίπου 600 έλεγχοι σε σκάφη αναψυχής επί συνόλου 4.500 και είχαν εισπραχθεί φόροι ύψους περίπου 100.000.000 ευρώ, αφού υπολογίζεται ότι άλλοι περίπου 400 ιδιοκτήτες θαλαμηγών κ.λπ. είχαν εμφανισθεί οικειοθελώς για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.
Τις τελευταίες εβδομάδες όμως λόγω της υπηρεσιακής αποδυνάμωσης του αρμόδιου τμήματος του ΣΔΟΕ οι έλεγχοι είναι πλέον μερικές δεκάδες και τα έσοδα εξαιρετικά μειωμένα...
Οπως ανέφερε στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών «ο ρυθμός είσπραξης φόρων από τους ελέγχους στα σκάφη ήταν εντυπωσιακός. Θα μπορούσε να μπουν στα κρατικά ταμεία άλλα 500 έως 700 εκατομμύρια ευρώ. Ομως το δυσάρεστο δεν είναι μόνο ότι οι έλεγχοι είναι αναγκαστικά πολύ λίγοι έως μηδαμινοί. Είναι ότι δεν υπάρχει πλέον το φόβητρο αυτών των ελέγχων για τους παρανομούντες ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής. Κι έτσι δεν παρουσιάζεται σχεδόν κανείς οικειοθελώς για να τακτοποιήσει τις οφειλές του».
Από τους 12 υπαλλήλους του αρμοδίου τμήματος του ΣΔΟΕ, οι οποίοι είχαν αναλάβει τους σχετικούς ελέγχους στα έγγραφα και στα παραστατικά των θαλαμηγών έχουν παραμείνει στο πόστο τους μόλις δύο.
Οι υπόλοιποι είτε αποχώρησαν από το ΣΔΟΕ με τα νέα συνταξιοδοτικά προγράμματα, είτε τους ανατέθηκαν άλλα ελεγκτικά καθήκοντα όπως φερ' ειπείν οι συμβάσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες σχετικές έρευνες.
Έτσι οι πολυδιαφημισμένοι έλεγχοι για την εκτεταμένη φοροδιαφυγή ιδιοκτητών θαλαμηγών έχουν καταντήσει υποτυπώδεις και έχουν ουσιαστικά σταματήσει.
Η κατάσταση αυτή προκαλεί τη δυσφορία υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών που βλέπουν ότι η ανακατανομή προσωπικού σε διάφορες υπηρεσίες του ΣΔΟΕ δημιουργεί κωλύματα στην έρευνα για την επονομαζόμενη «επώνυμη» φοροδιαφυγή και την αύξηση των εσόδων του κράτους.
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά
Μέχρι τους προηγούμενους μήνες είχαν γίνει περίπου 600 έλεγχοι σε σκάφη αναψυχής επί συνόλου 4.500 και είχαν εισπραχθεί φόροι ύψους περίπου 100.000.000 ευρώ, αφού υπολογίζεται ότι άλλοι περίπου 400 ιδιοκτήτες θαλαμηγών κ.λπ. είχαν εμφανισθεί οικειοθελώς για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.
Τις τελευταίες εβδομάδες όμως λόγω της υπηρεσιακής αποδυνάμωσης του αρμόδιου τμήματος του ΣΔΟΕ οι έλεγχοι είναι πλέον μερικές δεκάδες και τα έσοδα εξαιρετικά μειωμένα...
Οπως ανέφερε στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών «ο ρυθμός είσπραξης φόρων από τους ελέγχους στα σκάφη ήταν εντυπωσιακός. Θα μπορούσε να μπουν στα κρατικά ταμεία άλλα 500 έως 700 εκατομμύρια ευρώ. Ομως το δυσάρεστο δεν είναι μόνο ότι οι έλεγχοι είναι αναγκαστικά πολύ λίγοι έως μηδαμινοί. Είναι ότι δεν υπάρχει πλέον το φόβητρο αυτών των ελέγχων για τους παρανομούντες ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής. Κι έτσι δεν παρουσιάζεται σχεδόν κανείς οικειοθελώς για να τακτοποιήσει τις οφειλές του».
TO BHMA ( B.Λαμπρόπουλος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου