Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ (II) - H ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ!!!



13-10-12

Ελεύθερα πεζοδρόμια, αυτοκίνητα παρκαρισμένα από τη μία πλευρά του δρόμου, άφθονες θέσεις στάθμευσης. Κι όμως, βρισκόμαστε στο κέντρο του Χαλανδρίου, τον μέχρι πρότινος πιο αφιλόξενο για τον εποχούμενο επισκέπτη δήμο των βορείων προαστίων, εκεί όπου η μάχη για μια θέση πάρκινγκ ήταν πάντα σκληρή, συχνά άνιση, ενίοτε χαμένη (δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν να θυμηθούν τουλάχιστον μία φορά που εγκατέλειψαν την προσπάθεια στη μέση και έφυγαν για άλλες εμπορικές ακρογιαλιές).
Ομως, όλα αυτά ανήκουν (μάλλον) στο παρελθόν. Από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του στις αρχές Σεπτεμβρίου, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης φαίνεται ότι έχει επιτελέσει τον σκοπό του, οδηγώντας στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου του Χαλανδρίου και στην ψυχολογική αποφόρτιση των επισκεπτών του.

Δύο ζώνες

Το μέτρο εφαρμόζεται σε μια ευρύτατη περιοχή, η οποία χωρίζεται σε δύο ζώνες, την εξωτερική (μπλε), όπου σε 1.000 θέσεις μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα και δωρεάν οι μόνιμοι κάτοικοι του Χαλανδρίου (θα πρέπει να προμηθευτούν ειδική κάρτα κατοίκου), και την εσωτερική (κόκκινη) όπου σε 535 θέσεις μπορούν να σταθμεύουν οι επισκέπτες κάνοντας χρήση προπληρωμένων «ξυστών» καρτών. (Η χρέωση είναι 50 λεπτά η μισή ώρα, 1 ευρώ η μία ώρα, δύο ευρώ οι δύο ώρες και τρία ευρώ οι τρεις ώρες.)

«Βλέπουμε ότι όλοι βρίσκουν θέση να κάνουν τα ψώνια τους», λέει στην «Κ» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος της πόλης, Πάνος Βάσιος. «Το Χαλάνδρι έχει εξελιχθεί σε ένα από τα καλύτερα εμπορικά κέντρα της Αθήνας, ενώ το τελευταίο διάστημα γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση. Κι όμως, ακόμα και κάτοικοι των γύρω περιοχών αποθαρρύνονταν από το να το επισκεφθούν λόγω του έντονου προβλήματος πάρκινγκ». Την ίδια στιγμή, η έντονη ζήτηση για πάρκινγκ είχε ως αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη στάθμευση περίπου «όπου να ’ναι» – επί των πεζοδρομίων, και στις δύο πλευρές των οδών, στις γωνίες του δρόμου κ.λπ. Το πρόβλημα ενέτεινε το γεγονός ότι τα πάρκινγκ που λειτουργούν στην περιοχή είναι ελάχιστα.

Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης το διαχειρίζεται ο Δήμος Χαλανδρίου χωρίς τη διαμεσολάβηση ιδιωτικής εταιρείας. Η όλη επιχείρηση στήθηκε, όπως λέει ο κ. Βάσιος, με 93.000 ευρώ, όταν «η διακήρυξη για τη διεξαγωγή ανοιχτού τακτικού διεθνούς διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου που είχε δημοσιευθεί το 2010 είχε αγγίξει τα 3 εκατ. ευρώ». Ακόμα δεν μπορεί να εκτιμηθεί το ύψος των εσόδων για τον δήμο, όμως αυτά θα διατίθενται για τις ανάγκες της δημοτικής συγκοινωνίας, την επισκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και του οδοστρώματος στην περιοχή εφαρμογής του συστήματος.

Επιφυλακτικότητα

Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι οι επαγγελματίες της περιοχής είναι επιφυλακτικοί σε σχέση με το νέο σύστημα, καταγράφοντας τον μήνα Σεπτέμβριο μικρή μείωση της κίνησής τους. «Το Χαλάνδρι έχει γίνει σαφώς πιο ανθρώπινο το τελευταίο διάστημα. Εχουν σταματήσει τα διπλοπαρκαρίσματα, αυτό το χάος που επικρατούσε. Φοβάμαι όμως ότι ο κόσμος δεν θα δεχθεί να πληρώνει για να σταθμεύει στην περιοχή», λέει στην «Κ» ιδιοκτήτρια καφετέριας στην περιοχή της πλατείας. «Θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε». Διαφορετικό είναι το πρόβλημα που έχουν οι εργαζόμενοι της περιοχής, οι οποίοι έρχονται με τα αυτοκίνητά τους. «Εγώ συνήθιζα να παρκάρω έξω από το μαγαζί, αφού την ώρα που πιάνω δουλειά δεν είχε αρχίσει η κίνηση», λέει η Μαρία, πωλήτρια σε κατάστημα ρούχων σε κεντρικό δρόμο του Χαλανδρίου. «Τώρα δεν γίνεται. Εφόσον μάλιστα δεν είμαι κάτοικος της περιοχής, θα πρέπει να παρκάρω 20 λεπτά μακριά και να έρχομαι με τα πόδια. Τώρα είναι ακόμα εντάξει, τι θα γίνει όμως τον χειμώνα;».

Πράγματι, οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να το «ρισκάρουν». Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, η αστυνόμευση στην περιοχή είναι εντατική, με τους δημοτικούς αστυνομικούς να προχωρούν σε διαρκείς ελέγχους, αλλά και ενημέρωση επισκεπτών και κατοίκων για τα νέα μέτρα. «Αλλάζουμε συνήθειες», καταλήγει ο κ. Βάσιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου