Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΠΛΑΚ -ΑΟΥΤ ΣΤΗ ΔΟΥ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ


Πανελλήνιες διαστάσεις πήρε από χθες η υπόθεση του «μπλακ – άουτ» της Δημόσιας Οικονομικής Εφορίας Ρόδου, γεγονός που έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.

Με το θέμα ασχολήθηκαν στο σύνολό τους τα αθηναϊκά Μέσα Ενημέρωσης, ενώ ιδιαίτερο αφιέρωμα έκανε με απευθείας σύνθεση με τη Ρόδο και την «Ροδιακή» η ΕΤ3 στην πρωινή ενημερωτική ζώνη. Το υπουργείο, παρά τις προσπάθειες που έγιναν μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε να επισκευάσει τη βλάβη που εκδηλώθηκε στον «σέρβερ», ενώ ένας εφεδρικός που στάλθηκε δεν μπόρεσε επίσης να ανακτήσει όλα τα δεδομένα με αποτέλεσμα να αναζητούνται και πάλι πρόσθετες λύσεις μέσω του κεντρικού «σέρβερ» του ΚΕΠΥΟ!

Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλαν επίσης χθες και στον υφυπουργό Εσωτερικών κ. Μαυραγάνη και η Ένωση Λογιστών Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ρόδου, ζητώντας έτσι την άμεση αντιμετώπιση του θέματος αλλά και την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από τις σχετικές καθυστερήσεις και τη συσσώρευση εργασιών.

Η ουσία είναι πάντως ότι από την 1η Φεβρουαρίου λοιπόν, μέχρι και σήμερα μια από τις μεγαλύτερες εφορίες σε όλη τη χώρα, τόσο σε επίπεδο εισπράξεων όσο και σε επίπεδο συναλλαγών, βρίσκεται εκτός λειτουργίας, εξαιτίας βλάβης που υπέστη μια κεντρική μονάδα ηλεκτρονικού συστήματος.

Από τότε λοιπόν μέχρι σήμερα, στη Δημόσια Οικονομική Εφορία της Ρόδου, δεν γίνεται καμία απολύτως πράξη και καμία διεκπεραίωση υπόθεσης. Ούτε το πρωτόκολλο δεν λειτουργεί ακόμα που είναι η πιο απλή πράξη σε μια δημόσια υπηρεσία, αλλά ούτε ακόμα κι ένα παράβολο δεν μπορεί να εκδώσει κάποιος.

Αν αυτά συμβαίνουν στην πιο νευραλγική υπηρεσία της Δωδεκανήσου, με όγκο συναλλαγών εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση και με ένα σύνολο επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων που ξεπερνά τις 100.000, τότε εύλογα μπορεί να υποθέσει κανείς, γιατί πάμε από το στραβό στο χειρότερο και γιατί ο κρατικός μηχανισμός, είναι απόλυτα ξεχαρβαλωμένος.
Η συσσώρευση του όγκου αυτού εργασίας δημιουργεί εκ των πραγμάτων πρόσθετο «υπηρεσιακό πονοκέφαλο» στους υπαλλήλους της Εφορίας Ρόδου, αφού σε λίγες μέρες εκ των πραγμάτων θα κληθούν να διεκπεραιώσουν αυτές τις περιπτώσεις μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες.

Η ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΡΟΔΟΥ 

Στην επιστολή που απέστειλαν στον υφυπουργό οι φοροτεχνικοί του νησιού μας αναφέρουν συγκεριμένα για το θέμα: 

Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, από 01/02/2013, λόγω τεχνικού προβλήματος με το μηχανογραφικό της σύστημα, η Δ.Ο.Υ. Ρόδου, μια από τις πιο νευραλγικές Φορολογικές Υπηρεσίες της χώρας και η μεγαλύτερη του Αιγαίου, αδυνατεί να συναλλαχθεί φυσικά με τους φορολογούμενους, με συνέπεια να δημιουργείται σώρευση ανεκτέλεστων πράξεων όλων των φορολογικών αντικειμένων.

Επιπρόσθετα, οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της Δ.Ο.Υ. Ρόδου, καθημερινά εισπράττουν την οργή των αγανακτισμένων συμπολιτών μας, από το εκρηκτικό κλίμα που δημιουργείται, οι οποίοι σε τελική ανάλυση δεν φταίνε σε τίποτα, μιας και η επίλυση του προβλήματος, απεδείχθη ότι ξεφεύγει από τα όρια της επιτόπιας τεχνικής παρέμβασης. Η κεντρική διοίκηση οφείλει άμεσα να δώσει λύση στο πρόβλημα δεδομένου ότι διανύεται η δεύτερη εβδομάδα «εκτός λειτουργίας» της Δ.Ο.Υ Ρόδου, γεγονός που αποτελεί έκτακτο περιστατικό Εθνικού συμφέροντος, που συμβάλει μάλιστα και στη συντήρηση κλίματος ανασφάλειας και ομηρίας των φορολογουμένων. Εξάλλου κύριε Υφυπουργέ, όταν μία Δ.Ο.Υ. που συμβάλλει τα μέγιστα στον Κρατικό προϋπολογισμό και δεν δύναται να προβεί για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα τώρα, σε:
1. Ενάρξεις εργασιών, με κίνδυνο την έγερση αγωγών για τυχόν διαφυγόντα κέρδη,
2. Παύσεις εργασιών, με αποτέλεσμα την ομηρία υποψήφιων συνταξιούχων,
3. Παραλαβή και άμεση εκκαθάριση συμπληρωματικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος στα πλαίσια της δικαιολόγησης εμβασμάτων εξωτερικού, με άμεσο αντίκτυπο στα Δημόσια έσοδα,
4. Χορήγηση φορολογικής ενημερότητας, που προϋποθέτει τη φυσική παρουσία του φορολογουμένου, με αποτέλεσμα την αδυναμία είσπραξης χρημάτων ή συμψηφισμού οφειλών,
5. Παραλαβή ιδιωτικών συμφωνητικών, τότε οι συνθήκες επιβάλλουν την άμεση παρέμβασή σας.

Τα μέλη της Ένωσης Λογιστών-Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ρόδου, σαν αποδέκτες πολλών παραπόνων από τους πελάτες μας, και σαν ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ αυτών και της κεντρικής διοίκησης, σας επισημαίνουμε την σοβαρότητα της κατάστασης, και για τους λόγους αυτούς, σας ζητάμε :
α) Την άμεση παρέμβασή σας για την με κάθε τρόπο και μέσο επίλυση του προβλήματος.
β) Να συμβάλλετε στην επίσπευση της πιστοποίησης των λογιστών – φοροτεχνικών και στην ανάθεση της από μέρους μας διεκπεραίωσης φορολογικών εργασιών μέσω της Γ.Γ.Π.Σ, με τη χρήση ψηφιακής υπογραφής .
γ) Να συμβάλλετε στη συνδρομή των Κ.Ε.Π. για την διεκπεραίωση βασικών φορολογικών εργασιών.
δ) Να αναστείλετε για έναν τουλάχιστον μήνα, από την ημερομηνία επισκευής της βλάβης χωρίς επιβολή κυρώσεων, τις καταληκτικές ημερομηνίες εκπλήρωσης των υποχρεώσεων όλων των φορολογικών αντικειμένων που έληξαν ή θα λήξουν το μήνα Φεβρουάριο, για την ΔΟΥ Ρόδου. Η αναστολή, πέραν των προβλεπομένων στην ΠΟΛ.1101/19-03-2002, όλων των προθεσμιών που λήγουν κατά τις ημερομηνίες που διαρκεί η αποκατάσταση της βλάβης, είναι αυτονόητη και η αίτηση μας για την επιπλέον παράταση, έχει να κάνει με την διεκπεραίωση της συσσώρευσης όλου του όγκου εργασίας, από την πολυήμερη διακοπή.

Θεωρούμε, πως αν δεν δοθεί, άμεσα λύση στο πρόβλημα, η εναπομένουσα επιχειρηματικότητα θα πληγεί αφάνταστα, σε μια περίοδο μάλιστα, που η ανάγκη για επενδύσεις και ανάπτυξη, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να εξέλθει η χώρα μας από την κρίση. Τα πολύτιμα δημόσια έσοδα θα μείνουν πίσω, το αίσθημα ασφάλειας του πολίτη θα κλονιστεί, όπως επίσης και η δημόσια εικόνα της Ελλάδος, όταν η Ρόδος αποτελεί την ναυαρχίδα του τουρισμού.

Είναι συνταγματική υποχρέωση του κάθε πολίτη να συνεισφέρει στο κράτος, μέσω των φόρων, αλλά εξίσου συνταγματική υποχρέωση του κράτους είναι, να παρέχει τα στοιχειώδη, προκειμένου να διευκολυνθεί ο πολίτης στις συναλλαγές του και να συλλεχθούν οι φόροι αυτοί».
Γράφει : Μιχάλης Μαστής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου