Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΑΚΗΣ: Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ "MAX PERRY"!


Σε μια γκρίζα και απαξιωμένη εποχή είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξετρυπώσεις μια αχτίδα αισιοδοξίας και ελπίδας, όχι όμως αδύνατο. Στον Πειραιά, στην οδό Μεθώνης στο νούμερο 34, βρέθηκα σε ένα γραφείο που θυμίζει στρατηγείο. Το τηλέφωνο δεν σταματά να χτυπά. Τεχνικοί και οικονομικοί σύμβουλοι περικυκλώνουν τον Δημήτρη Κυπαρισσάκη με χάρτες και εμπιστευτικά έγγραφα για τα μελλοντικά σχέδια των "Max Perry". Ο χώρος όμως θυμίζει το σοκολατένιο σπιτάκι των Χάνσελ και Γκρέτελ. Στη Μεθώνης 34 ξεκίνησε την πορεία της η εταιρεία Max Perry που σήμερα μετρά 22 καταστήματα. Αύριο η ναυαρχίδα θα στεγάσει σε ένα τεράστιο, πρότυπο εργοστάσιο. Και είναι τολμηρή επιχειρηματική απόφαση να εγκαινιάσεις μεσούσης της κρίσης έναν χώρο 10.000 τ.μ. και να μετατρέψεις την ανάγκη για επιβίωση τόσων ανέργων σε ανάγκη για δημιουργία και ανάπτυξη.
Ο Δημήτρης Κυπαρισσάκης ξεκίνησε με μια αγάπη - τη σοκολάτα -, ένα όραμα - τα "Max Perry" - και πολύ πάθος. «Γεννήθηκα στον Κορυδαλλό. Μεγάλωσα στα Πατήσια. Είμαι το όγδοο παιδί, το προτελευταίο, μιας πολύτεκνης οικογένειας. Δουλεύω από τα δώδεκά μου. Ο πατέρας μου ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος με πολλά προβλήματα υγείας. Βγήκα στον δρόμο νωρίς. Έκανα διάφορες δουλειές. Κάποια στιγμή γύρω στο '90 μπήκα στον χώρο της σοκολάτας». Στο σημείο αυτό περιμένω να ακούσω για σπουδές σε εργαστήρια σοκολατοποιίας στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες.
Ο κ.Κυπαρισσάκης όμως δεν είναι ο άνθρωπος που ακολούθησε μια τυπική προδιαγεγραμμένη πορεία. «Ξεκίνησα να συνεργαστώ με μια μικρή βιοτεχνία που έκανε σοκολατάκια στη Νέα Σμύρνη. Ουσιαστικά γέμιζα ένα φορτηγό με σοκολατάκια και γύριζα όλη την Ελλάδα. Ξεκινούσα από την Ορεστιάδα και κατέληγα στην Κρήτη. Πουλούσα πόρτα με πόρτα τις πραλίνες. Είχα μια ιδέα. Βασικά κατάλαβα ότθ υπάρχει ένα κενό στον χώρο της σοκολάτας. Πολλές εισαγωγές από το εξωτερικό. Τιμές στη σοκολάτα που την καθιστούν προϊόν πολυτελείας. Έβαλα ένα στοίχημα με τον εαυτό μου και σκοπό ζωής να το κερδίσω», λέει ο ίδιος για το επιχειρηματικό του ταξίδι που τον οδήγησε στη σημερινή μεγάλη επιτυχία.

Μιλά επίσης για την αναγκαιότητα να τονωθεί η ελληνική οικονομία, κάτι που θεωρεί καθήκον του και έκφραση της αγάπης του για την Ελλάδα.«Σχεδιάζουμε καθημερινά νέα προϊόντα, έχουμε χιλιάδες κωδικούς. Αφουγκραζόμαστε την εποχή και τις ανάγκες της. Έχουμε προσιτές τιμές που έφεραν όλη την οικογένεια στο μαγαζί. Πρόσφατα ξεκινήσαμε τη συνεργασία με την Ορσαλία Παρθένη,που σχεδιάζει τα συλλεκτικά σοκολατάκια εμπνευσμένα από την Bridal Collection. Ακολουθούμε το επιχειρηματικό πρόσταγμα think big. Σχεδιάζουμε στρατηγικά τα επόμενα βήματά μας, εκτός Αθηνών, ακόμη και εκτός Ελλάδας. Να βγούμε στο εξωτερικό με καταστήματα στο Λονδίνο, το Μιλάνο, τη Βοστόνη και το Άμστερνταμ. Με εφόδια το ανθρώπινο δυναμικό μας, την αγάπη για την επιχείρηση και το προιόν και τον διαρκή αγώνα, δουλεύουμε το επόμενο βήμα μας. Ναι, μέσα στην κρίση σχεδιάζουμε ανοίγματα για να τονώσουμε το ηθικό τόσο του Έλληνα επιχειρηματία όσο και των Ελλήνων εργαζομένων. Οι πελάτες μας έχουν αυξηθεί αλλά ο τζίρος πέφτει. Ωστόσο θα αντεπεξέλθουμε στις προκλήσεις. Δεν είμαστε μια φωτοβολίδα. Πιστεύω ότι εκσυγχρονίσαμε την ελληνική παραγωγή σοκολάτας, κυρίως ότι προσφέρουμε στην ελληνική οικονομία».

Ο Δημήτρης Κυπαρισσάκης δουλεύει 20 ώρες τη μέρα: έχει μετατρέψει το γραφείο του σε μικρό διαμέρισμα που αποκαλεί σπίτι του. Είναι συνεχώς με ένα γλυκό στο χέρι: «Αν δεν τα δοκιμάσω, πως θα ξέρω ότι είναι καλά για τον καταναλωτή;», λέει και συνεχίζει: «Ξεκινάω τη μέρα μου στις έξι τα ξημερώματα. Δουλεύω και τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Θέλω να γνωρίσω όλο το προσωπικό μου και τα καταφέρνω ακόμη κι αν σήμερα απασχολούμε ως Max Perry πάνω από 400 υπαλλήλους. Δεν θέλουμε να κάνουμε περικοπές. Κάθε χρόνο 100 ανειδίκευτοι εργάτες θα μάθουν την τέχνη της σοκολατοποιίας, πρακτικά. Τολμώ να πω ότι δημιουργήσαμε μια πρότυπη σχολή σοκολατοποιίας, την πρώτη στην Ελλάδα. Τα κέρδη της εταιρείας επενδύονται σε καινοτόμα σχέδια για την ανάπτυξη του ομίλου. Δεν έχω δώσει ούτε 1 ευρώ σε διαφήμιση. Η επιτυχία μας διαδόθηκε από στόμα σε στόμα».

Όσο για το μυστικό της επιτυχίας, ο ίδιος φαίνεται να γνωρίζει καλά τη συνταγή.

«Οραματίστηκα να καταφέρω να κάνω τη σοκολάτα προσιτή, όχι ένα απαγορευτικό και ακριβό προϊόν πολυτελείας. Άνοιξα στη Μεθώνης 34, στον Πειραιά, την πρώτη βιοτεχνία το 2005. Ταξίδεψα μόνος μου στο Παρίσι, τη Λιλ, τις Βρυξέλλες. Ζήτησα συμβουλές από σοκολατοποιούς, τεχνίτες της πραλίνας έμαθα για τα χαρμάνια της σοκολάτας. Ξεκινήσαμε τα τεστ στο πρατήριο. Επέμεινε η διαδικασία της παραγωγής να είναι ορατή, να μπορεί ο πελάτης να βλέπει τα υλικά, να είναι καθαρός ο χώρος. Ήμουν αντίθετος με το concept "κλειδωμένα εργαστήρια" στα ζαχαροπλαστεία. Έφτιαξα έναν χώρο απλό, λιτό, καθαρό, 25 τ.μ. όλα κι όλα. Τι να τα κάνεις τα χρυσά πόμολα; Είχα απωθημένο να δώσω στον καταναλωτή τη δυνατότητα να δει τι πληρώνει. Από την πρώτη μέρα άνοιξαν την πόρτα φτωχοί εργάτες την περιοχής που ψώνιζαν παρέα με τους μεγάλους εφοπλιστές του Πειραιά. Τότε αντιλήφθηκα ότι κάτι γίνεται. Μέχρι που φτάσαμε στις γιορτές των Χριστουγέννων και διαπιστώσαμε με χαρά να σχηματίζουμε ουρές στα πρατήρια».

Ο ίδιος αποφεύγει την προβολή στα media κρατάει χαμηλό προφίλ και δεν απεκδύεται του παρελθόντος του. Είναι ο άνθρωπος πίσω από την επωνυμία "Max Perry".

Είναι ένας επιχειρηματίας που μεσούσης της οικονομικής κρίσης σημειώνει κέρδη. Επιμένει ότι τα υλικά των ονείρων είναι τα απλά πράγματα. «Πρωτότυπο, φρέσκο, προσιτό, υγιεινό προιόν». Πριν από το τέλος σπεύδει να συμπληρώσει: «Ο τολμών νικά!».

Πρώτο θέμα
markostv

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου