Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Η 4Η ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΗ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ!

Την ώρα που η ακρίβεια στην αγορά «θερίζει» και πολλά προϊόντα από πολυεθνικές πωλούνται πολύ πιο ακριβά στην Ελλάδα της κρίσης, απ’ ότι σε Γαλλία ή Γερμανία (αναλυτικά στη συνέχεια), είδος υπό… εξαφάνιση τείνουν να γίνουν τα ελληνικά προϊόντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ!
Στη θέση τους έχουν «εισβάλλει» ξένα, από κάθε γωνιά του πλανήτη που με «όπλο» τις χαμηλές τιμές, κερδίζουν τους καταναλωτές, οι οποίοι λόγω της σημαντικής μείωσης του εισοδήματός τους, ψάχνουν πρωτίστως για φθηνά και έπειτα για ποιοτικά προϊόντα.
Δυστυχώς, η Πολιτεία, αντί να μεριμνήσει για την πάταξη του φαινομένου αυτού, έχει την προσοχή της στραμμένη αλλού, αφήνοντας να διαιωνίζεται ένα πρόβλημα, που προκαλεί ασφυξία στους Έλληνες παραγωγούς, οι οποίοι περίλυποι βλέπουν τα προϊόντα τους να απαξιώνονται. Εξαιτίας κυρίως του αυξημένου κόστους παραγωγής (όπως τα λιπάσματα, τα φυτοφάρμακα, τα καύσιμα κ.α.), τα ελληνικά προϊόντα πωλούνται ακριβότερα από τα εισαγόμενα, γι’ αυτό πολλά σούπερ - μάρκετ επιλέγουν να προωθήσουν τα ξένα, πολλά από τα οποία είναι κατώτερα σε ποιότητα από τα δικά μας. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα σούπερ μάρκετ ξένων συμφερόντων (Γερμανικών, Γαλλικών κ.α.) που δραστηριοποιούνται από καιρό και στην Ήπειρο, αλλά και στα ράφια καταστημάτων Ελληνικών συμφερόντων.

Κοστίζουν…
Φρούτα, λαχανικά, τυριά, άλλα γαλακτοκομικά είδη και μια πλειάδα άλλων προϊόντων έρχονται από κάθε γωνιά του κόσμου και έχουν κατακλύσει την Ηπειρωτική αγορά. Πατάτες Αιγύπτου, αγγουράκια Κίνας, λεμόνια Τουρκίας κ.α. «κοσμούν» τα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, τα οποία βεβαίως βλέποντας ότι τα ελληνικά προϊόντα κοστίζουν ακριβά, επιλέγουν να μειώσουν το δικό τους λειτουργικό κόστος και να κερδίσουν περισσότερα χρήματα, από την πώληση των εισαγόμενων προϊόντων. Και βέβαια, δεν φταίνε οι αλυσίδες των καταστημάτων –ελληνικές και ξένες-, αλλά η ίδια η Πολιτεία, που δεν λαμβάνει μέτρα προώθησης των ελληνικών προϊόντων, τα οποία πλέον δεν είναι ανταγωνιστικά και τα έχουν εξουδετερώσει εντελώς.

Κερδίζουν…
Οι ξένες αλυσίδες γνωρίζοντας ότι ο κόσμος, ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό, ψάχνει πρωτίστως για φθηνά προϊόντα, εκμεταλλεύονται την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος της Πολιτείας για την προώθηση ελληνικών προϊόντων και – ανενόχλητα πλέον- «εισβάλλουν» στην αγορά μας.
Αφού προωθήσουν πρώτα τα δικά τους ξένα προϊόντα, στη συνέχεια με πολλές προσφορές που διαφημίζουν, καλούν τον κόσμο να αγοράσει φθηνά ελληνικά, απομυζώντας του και τα λίγα χρήματα που έχει στην τσέπη του, βοηθώντας έτσι την οικονομία των αλλοδαπών και οδηγώντας στην ανεργία τους Έλληνες παραγωγούς προϊόντων όλων των ειδών!
Άλλα καταστήματα έχουν ως τακτική να βάζουν …δείγμα ελληνικών ειδών στα ράφια τους, ίσα- ίσα για να φαίνεται ότι δίνουν κάποια προσοχή και σε αυτά! Μάλιστα, σε κάποια εγχώρια προϊόντα βάζουν και μια ελληνική σημαία, τα οποία όμως τείνουν να γίνουν είδη υπό… εξαφάνιση!

Δεν αναπτύσσεται…
Σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να παρέμβει η Πολιτεία και με δικές της ενέργειες, όπως την άμεση μείωση του κόστους παραγωγής, το «σπάσιμο» των καρτέλ, τον έλεγχο των μεσαζόντων κ.α. έτσι ώστε να προωθήσει τα ελληνικά προϊόντα.
«Ζούμε σε ελεύθερη οικονομία και κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κάποιον άλλο να δραστηριοποιηθεί σε μια αγορά. Όμως, για ποιό λόγο, την ώρα που η Ελλάδα μπορεί και παράγει πολλά προϊόντα, να εισάγουμε τα ίδια από τη Χιλή, τη Βενεζουέλα, την Κίνα, την Τουρκία, την Ισπανία κ.α.;» διερωτώνται εύλογα συμπολίτες, την ώρα που τα δικά μας σαπίζουν στα τελάρα;
Όπως είναι επόμενο, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και τα χρήματα που πληρώνουν οι καταναλωτές δεν μένουν στην Ελλάδα, αλλά «πετούν» σε άλλες χώρες της υφηλίου, δεν θα υπάρξει ποτέ περίπτωση να ανακάμψει η οικονομία μας.
Και όλα αυτά, βέβαια, την ώρα που στο παρελθόν υπήρξαν (και υπάρχουν για λίγο ακόμη!) πολλές επιδοτήσεις από την Ε.Ε. προς αγροτοκτηνοτρόφους, αλλά και προς επιχειρηματίες για να φτιάξουν σύγχρονες μονάδες. Όμως, όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος, πολύ λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά τις αξιοποίησαν. «Η γεωργική μας οικονομία είχε την ευκαιρία να γίνει ανταγωνιστική, αλλά δεν την αξιοποίησε…» λένε αναλυτές.

Στήριξη…
Ειδικά στην Ήπειρο, όπου δεν υπάρχει βαριά βιομηχανία και παραγωγή άλλων προϊόντων, εκτός των γεωργοκτηνοτροφικών, απαιτείται να δώσουν όλοι ιδιαίτερη προσοχή στο πώς θα αξιοποιήσουν τη δύναμη των παραγωγών.
«Τρανό παράδειγμα, τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια και τα λεμόνια της Άρτας, που σαπίζουν, την ώρα που είναι της… μόδας τα εισαγωγής από την Ισπανία ή άλλα κράτη, γιατί έρχονται πιο φθηνά, αφού τις τιμές πρωτίστως και όχι την ποιότητα βλέπουν οι καταναλωτές τις δύσκολες οικονομικές αυτές ώρες» λένε συμπολίτες.

Μείωση κόστους…
Είναι προφανές λοιπόν, ότι χρειάζονται άμεσα μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής των προϊόντων μας, ώστε να τα επιλέγουν οι αλυσίδες σούπερ- μάρκετ, να τα προωθούν και εν τέλει να τα πωλούν στις τιμές που πρέπει να τα πωλούν στους καταναλωτές.
Ειδικά οι ελληνικές αλυσίδες και δη αυτές στην Ήπειρο, μπορούν να το κάνουν, εφόσον φυσικά και η ίδια η Πολιτεία κλείσει όλα τα «κενά» που τώρα υπάρχουν και δίνουν τη δυνατότητα στους ξένους να έρχονται ασύδοτα στην Ελλάδα και να… φυγαδεύουν τα χρήματα των Ελλήνων καταναλωτών στο εξωτερικών!..

Η έρευνα…
Στο μεταξύ, έντονο προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης για την ακρίβεια που μαστίζει την αγορά. Σε πολλά επώνυμα προϊόντα πολυεθνικών ομίλων η ελληνική αγορά παραμένει ακριβότερη από άλλες ευρωπαϊκές αγορές, την ώρα που η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων έχει καταβαραθρωθεί (η Ελλάδα είναι η τέταρτη πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη, με πρώτη τη Γαλλία, δεύτερη τη Βρετανία και τρίτη την Ιταλία. Μετά την Ελλάδα, στην 5η θέση βρίσκεται η Γερμανία...).
Η έρευνα έγινε σε 70 προϊόντα σε Ελλάδα Γερμανία, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και τη Βουλγαρία, εκ των οποίων τα 50 προϊόντα είναι επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών. Στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλότερες τιμές των περισσότερων προϊόντων και ιδιαίτερα των δημητριακών, των απορρυπαντικών, των ειδών ατομικής υγιεινής και των αναψυκτικών! Αντίθετα είναι ανταγωνιστικές οι τιμές των νωπών προϊόντων, παρ' όλο που στην Ελλάδα καταγράφονται υψηλότερες οι τιμές παραγωγού!
Εύλογο, λοιπόν, είναι το ερώτημα, πώς είναι δυνατόν βασικά καταναλωτικά προϊόντα στην Ελλάδα της κρίσης να πωλούνται ακριβότερα, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες; Τι κρύβεται πίσω από αυτό το φαινόμενο; Μπορεί κάποιος να δώσει απάντηση;..

proinoslogos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου