Ανοίγει ο δρόμος για τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά και φορτηγά μεικτού βάρους έως 4 τόνους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μετά την ψήφιση τροπολογίας στο σχέδιο του Νόμου για το «Νέο Τρόπο Έκδοση Αδειών Δόμησης Ελέγχου Κατασκευών».
Η αλλαγή αυτή είναι πολύ σημαντική για τα επαγγελματικά οχήματα, που έχουν ανάγκη την αυξημένη ροπή ενός κινητήρα του είδους και διανύουν πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Για τα επιβατικά αποκτά σημασία σε λίγα οχήματα μεγάλου βάρους και κυβισμού και φυσικά για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα, σίγουρα πάνω από 20.000 το χρόνο.
Από την άλλη πλευρώς, όμως είναι αναγκαίο να ενταθούν οι έλεγχοι καυσαερίων για να μη πολλαπλασιαστεί το φαινόμενο της εκπομπής ντουμανιών σωματιδίου καπνού, που παρατηρούμε σήμερα σε ταξί και λεωφορεία. Να θυμίσουμε ότι πρότυπο Euro 5 εφαρμόζεται ήδη από 1/9/2009 όσον αφορά την έγκριση τύπου και από την 1/1/2011 την ταξινόμηση και την πώληση των νέων τύπων οχημάτων. Το Euro 6 θα εφαρμοστεί από την 1/9/2014 και 1/1/2015 αντίστοιχα. Σύμφωνα με το ισχύων πρότυπο Euro 5, οι μέγιστες επιτρεπόμενες εκπομπές από οχήματα ντίζελ φτάνουν για το μονοξείδιο του άνθρακα τα 500 mg/χλμ., για τα σωματίδια καπνού τα 5 mg/χλμ., για τα οξείδια του αζώτου (NOx) τα 180 mg/χλμ., για τις συνδυασμένες εκπομπές υδρογονανθράκων και οξειδίου του αζώτου τα 230 mg/χλμ.
Η αλλαγή αυτή είναι πολύ σημαντική για τα επαγγελματικά οχήματα, που έχουν ανάγκη την αυξημένη ροπή ενός κινητήρα του είδους και διανύουν πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Για τα επιβατικά αποκτά σημασία σε λίγα οχήματα μεγάλου βάρους και κυβισμού και φυσικά για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα, σίγουρα πάνω από 20.000 το χρόνο.
Από την άλλη πλευρώς, όμως είναι αναγκαίο να ενταθούν οι έλεγχοι καυσαερίων για να μη πολλαπλασιαστεί το φαινόμενο της εκπομπής ντουμανιών σωματιδίου καπνού, που παρατηρούμε σήμερα σε ταξί και λεωφορεία. Να θυμίσουμε ότι πρότυπο Euro 5 εφαρμόζεται ήδη από 1/9/2009 όσον αφορά την έγκριση τύπου και από την 1/1/2011 την ταξινόμηση και την πώληση των νέων τύπων οχημάτων. Το Euro 6 θα εφαρμοστεί από την 1/9/2014 και 1/1/2015 αντίστοιχα. Σύμφωνα με το ισχύων πρότυπο Euro 5, οι μέγιστες επιτρεπόμενες εκπομπές από οχήματα ντίζελ φτάνουν για το μονοξείδιο του άνθρακα τα 500 mg/χλμ., για τα σωματίδια καπνού τα 5 mg/χλμ., για τα οξείδια του αζώτου (NOx) τα 180 mg/χλμ., για τις συνδυασμένες εκπομπές υδρογονανθράκων και οξειδίου του αζώτου τα 230 mg/χλμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου