Σε κατάσταση συναγερμού έχουν τεθεί το τελευταίο διάστημα οι Εφορίες της Λάρισας εξαιτίας της αυξημένης προσέλευσης των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που σπεύδουν, με την έναρξη της αποστολής των ειδοποιητηρίων των νέων τελών κυκλοφορίας, να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Η ενεργοποίηση των αυξημένων τεκμηρίων κατοχής οχημάτων και ιδιαιτέρως αυτών των μεγάλων κυβισμού είχε κινητοποιήσει τους ιδιοκτήτες, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής να έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία, εκατοντάδες πολυτελή αυτοκίνητα, ενώ η αποστολή των ειδοποιητηρίων για την προμήθεια των ειδικών σημάτων προκάλεσε τις τελευταίες ημέρες νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων.
Οι πολίτες έχοντας συνειδητοποιήσει, το οικονομικό κόστος που έχει η κατοχή ενός πολυτελούς αυτοκινήτου ή και ακόμη η διατήρηση σε μια οικογένεια δύο ή τριών Ι.Χ., οδηγεί πολλούς στην έξοδο της ασφαλιστικής εταιρίας και στην είσοδο της Εφορίας...
"Τρίτο αυτοκίνητο σε μια οικογένεια σπανίζει, σήμερα" τονίζει στην "Ε" ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κ. Ελλάδος κ. Δημ. Παπανικολάου. "Η πλειοψηφία των Λαρισαίων έχει "αποσύρει" το τρίτο αυτοκίνητο, ειδικά μάλιστα αν είναι πολυτελείας και έχει φύγει από την ασφαλιστική αγορά". Και δεν είναι μόνο το κόστος της ασφάλισης.
Το τεκμήριο ενός Ι.Χ. 5ετίας 2.000 κ.ε. για τη χρήση του 2011, εκτοξεύτηκε στις 8.800 ευρώ, τα ασφάλιστρα ξεπερνούν τα 300 ευρώ το εξάμηνο, ενώ το τέλος κυκλοφορίας (χωρίς να συνυπολογίζεται και η έκτακτη εισφορά κατοχής την οποία ούτως ή άλλος ο οδηγός δεν μπορεί να τη γλιτώσει) φτάνει στα 660 ευρώ. Το κόστος είναι μεγάλο και η επόμενη στάση είναι η Εφορία.
"Μέχρι και τις 25 Νοεμβρίου, το ποσοστό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που κατέθεσαν τις πινακίδες στην Εφορία μας, είναι αυξημένο κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με πέρυσι, τονίζει από την πλευρά του ο υπεύθυνος του τμήματος Οχημάτων στη Γ' Δ.Ο.Υ. Λάρισας κ. Γιώργος Τσιμόπουλος.
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να εκτιναχθεί στα ύψη τις τελευταίες ημέρες του χρόνου, όταν, ως είθισται, μαζικά οι πολίτες και οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, συρρέουν στις Εφορίες για να καταθέσουν τις πινακίδες με τους υπαλλήλους να εργάζονται με πυρετώδεις ρυθμούς".
Αυτό μάλιστα που χρήζει αναφοράς πως στην πλειονότητά τους οι πινακίδες δεν είναι αυτοκινήτων παλαιότητας, αλλά κυκλοφορίας 5 -10 ετών, που δείχνει ότι η οικογένεια συνειδητά λόγω της ζοφερής οικονομικής κατάστασης θέλει να απαλλαγεί, έστω και για ένα διάστημα από επιπλέον έξοδα. Άλλωστε η μέχρι πρότινος εμπειρία έδειχνε, ότι αρκετοί εξ αυτών που έθεταν το όχημα σε ακινησία, κάποια στιγμή έπαιρναν πίσω τις πινακίδες. Φέτος δεν είναι βέβαιο πως θα ακολουθηθεί η ίδια τακτική...
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ
Με δεδομένο λοιπόν ότι χιλιάδες Λαρισαίοι θα κάνουν εορταστικό "ρεβεγιόν" στις Eφορίες περιμένοντας επί ώρες στις «ουρές», για να εξυπηρετηθούν, οι αρμόδιοι συστήνουν στους πολίτες να επισπεύσουν τις ενέργειες για να αποφύγουν την ταλαιπωρία. Για το λόγο αυτό σας επισημαίνουμε σήμερα τη διαδικασία που ακολουθείται και κυρίως όσα δικαιολογητικά πρέπει να έχετε μαζί σας για να τη φέρετε σε πέρας:
* Πρωτίστως να επισημανθεί ότι η κατάθεση των πινακίδων, γίνεται μόνον στη Δ.Ο.Υ., όπου ανήκει ο φορολογούμενος, από τον ίδιο αυτοπροσώπως ή από εξουσιοδοτημένο άτομο.
* Για την αποφυγή οποιασδήποτε παρανόησης, να ξεκαθαρίσουμε, ότι με την κατάθεση πινακίδων το όχημά μας δεν διαγράφεται οριστικά, δηλαδή δεν παύει να είναι στην κατοχή του ιδιοκτήτη του, κάτι που συνεπάγεται ότι θα πρέπει να δηλώνεται στην Εφορία.
Μόνον στην περίπτωση της οριστικής διαγραφής, το όχημα αποταξινομείται πλήρως και παίρνει το δρόμο της ανακύκλωσης.
* Με την παράδοση των πινακίδων εννοείται πως δεν είναι υποχρεωμένος να αποκτήσει το ειδικό σήμα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας
* Η περίοδος κατάθεσης των πινακίδων είναι για 12 μήνες.
* Αν κάποιος θελήσει να τις ξαναπάρει, αυτό είναι εφικτό εφόσον προμηθευτεί το ειδικό σήμα κυκλοφορίας χωρίς καμία επιβάρυνση.
* Ωστόσο αν κάποιος φορολογούμενος θελήσει να πάρει πίσω τις πινακίδες του, καλό είναι να το κάνει μέσα σε ένα 12μηνο από την κατάθεσή τους στην Εφορία, καθώς σε διαφορετική περίπτωση αυτές καταστρέφονται, οπότε η έκδοση νέων απαιτεί επίσκεψη και στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών.
* Για να κατατεθούν οι πινακίδες απαραίτητα είναι τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
- Το αποδεικτικό ότι έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας του 2011.
- Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
- Οι πινακίδες του οχήματος.
- Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος που να αποδεικνύει ποιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ. και αν το έχει δηλώσει και
- Η συμπλήρωση εις διπλούν του εντύπου ακινησίας του οχήματος, που χορηγείται από τις Εφορίες, όπου δηλώνεται ο χώρος που θα βρίσκεται το όχημα, την ημερομηνία έναρξης της ακινησίας και τους λόγους που την προκάλεσαν.
Προσοχή πάντως να δοθεί στο ότι ένα όχημα που σταθμεύει σε δημόσιο δρόμο χωρίς αριθμό κυκλοφορίας μπορεί να θεωρηθεί εγκαταλειμμένο...
ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας του 2012 που ήδη άρχισαν να καταφθάνουν στους Λαρισαίους ιδιοκτήτες ακινήτων να σημειώσουμε πως οι φορολογούμενοι θα πρέπει να καταβάλουν το τέλος και να προμηθευτούν το σήμα έως τις 30 Δεκεμβρίου. Σε διαφορετική περίπτωση (εκπρόθεσμης προμήθειας) θα επιβαρυνθούν με πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του τέλους που τους αναλογεί.
Τα τέλη κυκλοφορίας φέτος είναι και πάλι αυξημένα σε σχέση με πέρυσι και διαμορφώνονται έως εξής:
- Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010 καθώς και για τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους.
- Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο). Για τον υπολογισμό λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος.
- Η διάθεση των σημάτων θα γίνει και φέτος από τις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ.
Στην Εφορία τους θα πρέπει να απευθύνονται οι ιδιοκτήτες ακινήτων μόνο στην περίπτωση όπου δεν έχουν λάβει ειδοποιητήριο, το έχουν χάσει, στο ειδοποιητήριο αναγράφονται λανθασμένα στοιχεία, στην περίπτωση εκπρόθεσμης προμήθειας και στην περίπτωση όπου το όχημα τίθεται σε κυκλοφορία μετά την 1η Οκτωβρίου 2011. Στις περιπτώσεις αυτές, η προμήθεια του σήματος γίνεται με την προσκόμιση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής του ειδικού σήματος, στον κάτοχο χορηγείται νέο σήμα χωρίς άλλη επιβάρυνση αλλά με πρόστιμο 30 ευρώ
Πηγή :εφ. Ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου